Hírnév menedzsment - Legjobb tippek és tanácsok közvetlenül a szakértőktől

Ha bármilyen online jelenléte van, akkor aggódnia kell az internet hírneve miatt. Az emberek által a neten mondott dolgok késztethetnek vagy megtörhetnek, függetlenül attól, hogy igazak-e vagy sem. Szerencsére van néhány óvintézkedés, amellyel megvédheti magát. Olvassa tovább, hogy megtudja, mik azok.

Soha ne veszítse el kedvét az ügyfelekkel a közösségi média fórumain. Még akkor is, ha nem ért egyet az ügyféllel, ne támadjon és ne viselkedjen durván az ügyfél felé. Próbáljon minél jobban segíteni az ügyfélnek, és lépjen tovább. Mindig szakszerűen járjon el, mivel nem akar rossz vállalati hírnevet kelteni.

A hírnevének megerősítéséhez a házigazda versenyek szolgálnak. Ez különösen fontos, ha rossz értékelést kapott. Egy verseny rengeteg pozitív információt hoz létre a vállalatáról, amely hozzájárulhat a vállalat online ismertségének növeléséhez. Ez a technika elősegíti az internetes keresőmotorok oldalrangsorának emelését is.

Legyen portfóliója olyan webhelyekről, amelyeket optimalizálhat a keresőmotorokkal. Természetesnek tűnik, ha megpróbálja az üzleti webhelyet a vállalkozás nevének első számú keresési listájává tenni, ha keresési lekérdezésként használják. Ezzel azonban ne álljon meg. Próbálja meg, hogy tíz üzleti weboldala a márkanév első tíz találatává váljon. Blokkoljon mindenkit.

Ahhoz, hogy üzleti hírnevét a megfelelő lábon kezdje, tartsa egyszerűvé a márkaépítést. Használjon tiszta betűtípust és színpalettát. Győződjön meg arról, hogy logója egyszerű és egyértelműen közli, mit tesz és áll. Ezeknek az elemeknek képesnek kell lenniük az összes vállalati anyagra. Próbáld elkerülni a bonyolult és összemosott elemek használatát a márkádban.

Amikor a közösségi oldalakon tartózkodik, győződjön meg róla, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legvalóságosabbnak tűnjön. Ha megpróbál túl korporatívnak vagy túl hétköznapinak tűnni, akkor csak nagy hamisnak találhatja magát. A legjobb, ha olyan középutat talál, amely lehetővé teszi a természetesebb cselekvést.

Felmérés a jelenlegi ügyfelekről. Lehet, hogy vannak olyan ügyfelei, akiknek vannak javaslatai, amelyek segíthetnek a vállalat felépítésében vagy a termékek fejlesztésében. Ezt többféleképpen lehet megtenni. Küldhet egy felmérést mindenkinek, aki szerepel a levelezőlistán, vagy egyszerűen elhelyezhet egy javaslattáblát a vállalkozásában.

Soha ne tegyen hamis véleményeket és megjegyzéseket, amelyek pozitívan világítanák vállalkozását. Akár hiszed, akár nem, a legtöbb ügyfél tudni fogja, mikor becsapják őket, és elveszíti bizalmát Ön és a vállalata iránt. Az ügyfelek megszerzése helyett elvesztheti őket.

Amikor az emberek negatív véleményeket adnak Önnek, akkor próbáljon meg mindent megtenni, hogy hibát ismerjen el. Amint elismeri a dolgokért való felelősséget, alkalmatlannak tűnik az ügyfelek szemében. A legjobb, ha elnézést kérünk elégedetlenségükért, és nem különösebben egyetlen esemény miatt sem.

Ha az ügyfél rossz véleményt ad Önnek, ne hagyjon negatív cáfolatot. Ettől csak arrogáns és nehéz kijönni fog. Noha foglalkoznia kell a felülvizsgálat valótlan részeivel, ezt nem harcias módon kell megtennie.

Gondolja át alaposan, mielőtt bármilyen információt megosztana az interneten. Lehetséges, hogy később is negatívan használható, ezért legyen óvatos. Még akkor is, ha körültekintően kell eljárnia, még akkor is, ha a közösségi oldalakat nem sokan érik el.

Most, hogy elolvasta ezt a cikket, láthatja, miért olyan fontos az online hírneve. Ne hagyja, hogy mások tevékenysége befolyásolja vállalkozása sikerét. Vegye figyelembe az imént adott tanácsokat. Ügyeljen arra, hogy online hírneve egyelőre és az elkövetkező években is tapintatos maradjon.